Ćwiczenia wprowadzajmy stopniowo

Niejednokrotnie zdarza się, że kiedy ktoś podejmuje decyzję, że chce zmienić swoje życie, że chce w końcu zadbać o siebie i prowadzić zdrowy styl życia, to w tę zmianę rzuca się całym sobą. Nagle z dnia na dzień całkowicie zmienia sposób odżywiania się, odstawia za jednym ruchem wszystko, co do tej pory jadł a co mu szkodziło, a co więcej od razu próbuje wykonywać intensywne ćwiczenia. Niestety tego typu działania niejednokrotnie kończą się porażką.

W najlepszym wypadku dochodzi do zniechęcenia, że nam te ćwiczenia nie wychodzą a dietę trudno utrzymać, w najgorszym pojawia się kontuzja, która sprawia, że przez kolejne tygodnie nie możemy się przeciążać i nie tylko mamy zakaz wykonywania jakichkolwiek ćwiczeń, ale i codzienne funkcjonowanie jest znacznie utrudnione.

Jak to zrobić?

Chcemy zmienić swój styl życia, chcemy żeby był on zdrowszy niż jest, ale jednocześnie pragniemy to zrobić mądrze, tak aby w tym postanowieniu wytrwać już do końca życia i jednocześnie nie zrobić sobie żadnej krzywdy? Jeśli tak właśnie jest, to przede wszystkim powinniśmy te zmiany wprowadzać stopniowo. Na początek wybierajmy ćwiczenia, które oferowane są dla początkujących.

Jeśli nie ćwiczyliśmy przez bardzo długi czas, to może się okazać, że najlepszą propozycją dla nas będą ćwiczenia wykonywane na siedząco, na krześle. Wydawać się to może śmieszne i nic nie dające, ale szybko może się okazać, że po kilkunastu wyrzutach rąk do góry, będziemy już zmęczeni, spoceni, a na drugi dzień będziemy mieli zakwasy. Im spokojniej zaczniemy, tym mniejsze będzie zagrożenie, że ulegniemy kontuzji, a te ćwiczenia stopniowo będziemy mogli utrudniać i zwiększać ich intensywność, gdy zauważymy, że to co do tej pory robiliśmy już nas nie męczy i wykonujemy je bez najmniejszego problemu.

Pomoże też profesjonalista

Dodatkowo możemy zapisać się na siłownię, albo wynająć trenera personalnego. Zarówno w jednym, jak i w drugim miejscu będziemy mogli liczyć na fachową radę od jakich ćwiczeń powinniśmy zacząć, tak aby mieć pewność, że przypadkowo nie zrobimy sobie krzywdy. Co więcej, będziemy mogli tutaj mieć pewność, że sposób w jaki wykonujemy dane ćwiczenia będzie pod kontrolą, a to będzie oznaczało, że wszelkie nieprawidłowe ustawienia ciała będą od razu korygowane.

Dzięki temu znacznie zmniejszymy niebezpieczeństwo ulegnięcia poważnej kontuzji, a dodatkowo będziemy wiedzieli, że wykonujemy poszczególne ćwiczenia w prawidłowy sposób, dzięki czemu zwiększamy ich oddziaływanie na nasze ciało, co sprawi, że szybciej będą widoczne efekty naszej pracy. Jeżeli chcemy wprowadzić zdrowy styl życia, w taki sposób, aby został już z nami na stałe, to powinniśmy to robić powoli i rozsądnie. To oznacza, że niezwykle ważne w tym wszystkim jest to, abyśmy dobrali ćwiczenia do naszej kondycji i stopniowo zwiększali ich intensywność i poziom trudności.