Duszona karkówka

Karkówka nie może być zdrowa – to zaprzeczenie dania dietetycznego. Ale czy na pewno? Doskonale przyrządzona, pozbawiona tłuszczu może wyśmienicie smakować, a co więcej – nie dostarczać do organizmu dodatkowych, zbędnych kalorii.

Taka karkówka nadaje się na zdrowy obiad, kolację czy przyjęcie w gronie przyjaciół. Polubi ją amator zdrowego jedzenia, a także fan tradycyjnej karkówki z grilla.

SKŁADNIKI: karkówka 1 kg, 4 marchewki, 2 korzenie pietruszki, 1 korzeń selera, biała część pora, sól, pieprz, czosnek granulowany. Karkówkę kroimy w centymetrowe plastry i ostrym nożem pozbawiamy ją przerostów, jakie zgromadziły się na brzegach.

Te pośrodku zostawiamy. Wszystkie warzywa kroimy w cienkie słupki (ok.

5 centymetrów), a pora w talarki. Warzywa i mięso układamy warstwami w naczyniu żaroodpornym i doprawiamy.

Pieczemy dwie godziny w piekarniku nagrzanym do 180 stopni, najlepiej z termo obiegiem. Po upieczeniu odlewamy wodę oraz wytopiony z mięsa tłuszcz.

Gotową karkówkę można podać z gotowanymi ziemniakami, pełno zbożowym pieczywem lub z ryżem.