Dietetyczne potrawy na Wielkanoc

Okres Wielkanocny z pewnością nikomu z nas nie kojarzy się z dietą. Na stołach królują bowiem wówczas tradycyjne polskie potrawy, które choć wyjątkowo smaczne, plasują się również bardzo wysoko, jeśli chodzi o ich kaloryczność. Jajko z majonezem ma prawie 200 kalorii, żurek z kiełbasą 600 kalorii, a kawałek pięknie przyozdobionego wielkanocnego mazurka nawet ponad 500. Liczby te mogą przyprawić o zawrót głowy szczególnie tych z nas, którzy na co dzień dbają o linię i starają się zdrowo odżywiać. Jak więc nieco „odchudzić” wielkanocne dania? Tak naprawdę nie jest to wcale trudne.

Jeśli chcemy spróbować wszystkich dań – nakładajmy sobie po prostu mniejsze porcje. Bardzo łatwo ograniczyć także kaloryczność potraw, np. rezygnując z majonezu na rzecz jogurtu naturalnego lub jedząc jajka pomijać żółtko. Z mięs wybierzmy to duszone na parze lub pieczone, a nakładając wędlinę na kanapkę zdecydujmy się na drobiową. Z pomocą przychodzą nam różnego rodzaju sałatki, które nie tylko są mało kaloryczne, ale także bardzo zdrowe.

www.pik.legnica.pl